istorija parkiranja

Prvi parking merač

Vraćamo se početkom XX veka 20-ih i 30-ih godina u Oklahoma City-u. Još nigde nije bilo regulisanog parkinga. Ljudi bi samo parkirali automobile na ulicama i ostavljali ih tamo dok im ponovo ne zatrebaju. U trgovačkim oblastima većinu parking mesta zauzimali su zaposleni koji su radili u centru grada, ne ostavljajući prostora potencijalnim kupcima. Problemi sa zastojem u saobraćaju bili su česti u velikim gradovima. Potekao je posao i ubrzo su ljudi počeli da razmišljaju o načinu da regulišu vreme parkiranja.

Budući da su se trgovci žalili na mali promet u centru grada, odlučili su zatražiti pomoć od Carla Mageea. Magee je odmah pomislio na mašinu koju danas znamo kao brojač parkinga - mašinu koja meri određeno vreme za parkiranje. Organizovao je konkurs za dizajn na Univerzitetu u Oklahomi kako bi dizajnirao ovaj novi pronađeni merač parkinga. To je bio izazov budući da je mašina morala biti operativna u svim vremenskim uslovima, biti otporna na vandalizam i ekonomična.

Prvi radni merač parkinga dizajnirali su Holger George Thuessen i Gerald A. Hale. Hale i Thuessen započeli su sa radom na meraču za parkiranje 1933. godine zbog dodeljenog projekta Karla Megea. Oni više nisu bili studenti, ali pošto konkurs nije uspeo, ta dva čoveka su imenovana. Thuessen je bio profesor u državi Oklahoma State, a Hale diplomirani inženjer. Parkirni metar koji su dizajnirali zvao se Crna Marija.

Nakon konkursa Magee je 13. maja 1935. godine podneo patent za vlastiti dizajn brojila za parking. Ovaj merač parkiranja, zasnovan na dizajnu "Black Maria", poznat je pod nazivom "Park-O-Meter br. 1.". Prvi parking merač postavljen je u Oklahoma City-u 16. jula 1935. godine.

Magee nije prvi koji je podneo patent za parking mesto. Prvi patent za merač za parking podneo je Roger V. Babson 30. avgusta 1928. Babson je bio preduzetnik početkom 20. veka. Babson je imao ideju da napravi parking merač koji svoju energiju koristi koristeći snagu parkiranog vozila. Usledila bi veza sa brojilom do akumulatora automobila. Ali Babson nije poznat kao izumitelj brojača za parkiranje; to nikada nije bilo više od ideje.

Magee je pokrenuo kompaniju Magee-Hale Park-O-Meter za proizvodnju parking mesta. Kompanija je kasnije promenila ime u POM (inicijali Park-O-Meter) i danas je aktivna u proizvodnji parking mesta.

Većinu ljudi nije bilo briga za ideju plaćanja parking mesta. Ali ubrzo su ljudi u Oklahoma City-u primetili da se protok saobraćaja popravljao i zastoji su rešeni. Isprva je merač parkiranja postavljen samo na jednoj strani ulice u centru grada. Kažu da su preduzeća već primetila pozitivan efekat u roku od nekoliko dana i da su tri dana nakon postavljanja brojila sa jedne strane ulice, vlasnici preduzeća sa druge strane ulice zahtevali da im se postave i parking mesta ispred njihove prodavnice.

Postavljanje parkirnih brojila nije samo rešilo probleme u saobraćaju, već je i stvorilo prihod zbog novih troškova za vlasnike vozila koji su želeli da parkiraju svoj automobil u centru grada.

Istorija parkiranja

Parking garaže

Što je više ljudi dobilo automobile, potreba za parking mestom bila je sve veća i veća. Parking je postao problem i gradovi su tražili rešenje da parkiraju što više automobila na što je moguće manje prostora.

Prvi automobili nisu bili otporni na vremenske uticaje kao današnji automobili. U to vreme su imali otvorene vrhove, kožna sedišta i bili su vrlo osetljivi. Stoga su morali biti parkirani unutra, gde su bili bezbedni od hladnoće, kiše i drugih loših vremenskih uslova. Prve garaže za parkiranje izgledale su poput drugih zgrada u kojima će ljudi skladištiti stvari. Automobil je većina smatrala mašinom i ništa više od obične mašine, za razliku od današnje ideje o automobilima. Ponekad su garaže bile konjske konjušnice, gde su naplaćivali isto za parkiranje automobila kao i za zaustavljanje konja.

Automatizovani sistem parkiranja (APS)

Prva automatizovana garaža izgrađena je 1905. godine: Garaža Rue de Ponthieu u Parizu, Francuska. Ljudima je trebalo više parkinga, ali je manje zemljišta bilo na raspolaganju. Ovo višespratno parkiralište imalo je unutrašnju žičaru, koja je prebacivala automobile sa jednog nivoa na drugi. Garaža Rue de Ponthieu nije bila potpuno automatizovana garaža za parking, ali mnogi smatraju da je ova garaža prva sa automatizovanim elementima i prethodnik APS-a. Tehnički je u pitanju poluautomatska parking garaža.


Parking stubici i barijere

Garancija od 12 meseci na sve proizvode.

Montaža se realizuje u roku od 24h nakon potvrde porudžbine.